DIRIGENȚIE DE ȘANTIER

Echipa noastră de ingineri deține toate certificările necesare supervizării diferitelor tipuri de lucrări de construcții de la case unifamiliale la construcții multietajate și hale metalice. 

INFORMATII DESPRE DIRIGENȚIE DE ȘANTIER 

Investitorul unei lucrări are obligația legală conform legii 10/1995 să angajeze un dirigente de șantier care să asigure verificarea execuției corecte a lucrărilor de construcții.

Astel, specialistul diriginte de șantier (autorizat de către Inspectoratul de Stat în Construcții) este reprezentantul beneficiarului și asigură acestuia buna desfășurare a investiției cantitativ ș calitativ, atestând conform legii respectarea normelor și normativelor specifice și a legilor în vigoare, prin contra-semnarea Proceselor Verbale de Lucrări Ascunse, a Proceselor Verbale de Recepție Calitativă, a Proceselor Verbale de Faze Determinante

Indiferent de tipul lucrării, realizarea unei construcții noi, consolidarea unei construcții existente, renovare etc. obligativitatea angajării unui dirigiente de șantier este valabilă.

Articolul 30 din Legea 10/1995, stipulează că alături de ceilalți factori implicați, dirigentele de șantier răspunde  potrivit obligațiilor ce-i revin pentru viciile ascunse ale construcției, ivite într-un interval de 10 ani de la recepția lucrării, precum și după împlinirea acestui termen, pe toată durata de existență a construcției, pentru viciile structurii de rezistență rezultate din nerespectarea normelor de proiectare și de execuție la data realizării ei.

Obligatile si raspunderile dirigintelui de șantier

1.În perioada de pregătire a investiției

  • verifică existența autorizației de construire, precum și îndeplinirea condițiilor legale cu privire la încadrarea în termenul de valabilitate
  • verifică concordanța dintre prevederile autorizației de construire, certificatului de urbanism, avizelor, acordurilor și ale proiectului
  • studiază proiectul, caietele de sarcini, tehnologiile și procedurile prevăzute pentru realizarea construcțiilor;
  • verifică existența tuturor pieselor scrise și desenate din proiect, inclusiv existența studiilor solicitate prin certificatul de urbanism sau prin avize și concordanța dintre prevederile acestora;
  • verifică existența expertizei tehnice în cazul lucrărilor de intervenții asupra construcțiilor;
  • verifică respectarea reglementărilor cu privire la verificarea proiectelor de către verificatori de proiecte atestați și însușirea acestora de către expertul tehnic atestat, acolo unde este cazul;
  • verifică dacă este precizată în proiect categoria de importanță a construcției;
  • verifică existența în proiect a programelor de faze determinante; 02/04/2012 – punctul a fost modificat prin Ordin 277/2012
  • verifică existența proiectului sau a procedurilor de urmărire specială a comportării în exploatare a construcțiilor, dacă aceasta va fi instituită;
  • preiau amplasamentul și reperele de nivelment și le predau executantului, libere de orice sarcină;
  • participă, împreună cu proiectantul și cu executantul, la trasarea generală a construcției și la stabilirea bornelor de reper;
  • predau către executant terenul rezervat pentru organizarea de șantier;
  • verifică existenţa „Planului calităţii” şi a procedurilor/instrucţiunilor tehnice pentru lucrarea respectivă;
  • verifică existenţa anunţului de începere a lucrărilor la emitentul autorizaţiei şi la I.S.C.;

02/04/2012 – punctul a fost modificat prin Ordin 277/2012 15. verifică existenţa panoului de identificare a investiţiei, dacă acesta corespunde prevederilor legale şi dacă este amplasat la loc vizibil;

2. În perioada execuției lucrărilor

  • urmăresc realizarea construcției în conformitate cu prevederile autorizației de construire, ale proiectelor, caietelor de sarcini şi ale reglementărilor tehnice în vigoare;
  • verifică existența documentelor de certificare a calităţii produselor pentru construcţii, respectiv corespondenţa calităţii acestora cu prevederile cuprinse în proiecte;
  • interzic utilizarea produselor pentru construcţii fără certificate de conformitate, declaraţii de conformitate sau agrement tehnic;
  • interzic utilizarea de procedee şi echipamente noi, neagrementate tehnic sau cu agremente tehnice la care avizul tehnic a expirat;
  • verifică respectarea tehnologiilor de execuţie, aplicarea corectă a acestora în vederea asigurării nivelului calitativ prevăzut în documentaţia tehnică şi în reglementările tehnice;
  • verifică respectarea „Planului calităţii”, a procedurilor şi instrucţiunilor tehnice pentru lucrarea respectivă; 
  • interzic executarea de lucrări de către personal necalificat;
  • participă la verificarea lucrărilor ajunse în faze determinante;
  • efectuează verificările prevăzute în reglementările tehnice, semnează şi ştampilează documentele întocmite ca urmare a verificărilor, respectiv procese-verbale în faze determinante, procese-verbale de recepţie calitativă a lucrărilor ce devin ascunse etc.;
  • asistă la prelevarea de probe de la locul de punere în operă;
  • transmit către proiectant, prin intermediul investitorului, sesizările proprii sau ale participanţilor la realizarea construcţiei privind neconformităţile constatate pe parcursul execuţiei;
  • informează operativ investitorul privind deficienţele calitative constatate, în vederea dispunerii de măsuri şi, după caz, propun oprirea lucrărilor;
  • urmăresc respectarea de către executant a dispoziţiilor şi/sau a măsurilor dispuse de proiectant/de organele abilitate; 
  • verifică, în calitate de reprezentant al beneficiarului, respectarea prevederilor legale în cazul schimbării soluţiilor tehnice pe parcursul execuţiei lucrărilor;
  • anunţă I.S.C. privind oprirea/sistarea executării lucrărilor de către investitor/beneficiar pentru o perioadă mai mare de timp, exceptând perioada de timp friguros, şi verifică punerea în siguranţă a construcţiei, conform proiectului; 02/04/2012 – punctul a fost modificat prin Ordin 277/2012
  • anunţă I.S.C. privind reluarea lucrărilor la investiţiile la care a fost oprită/sistată executarea lucrărilor de către investitor/beneficiar pentru o perioadă mai mare de timp, exceptând perioada de timp friguros; 02/04/2012 – punctul a fost modificat prin Ordin 277/2012
  • preiau documentele de la constructor şi proiectant şi completează cartea tehnică a construcţiei cu toate documentele prevăzute de reglementările legale;
  • urmăresc dezafectarea lucrărilor de organizare de şantier şi predau terenul deţinătorului acestuia.

3. La recepția lucrărilor:

  • asigură secretariatul comisiei de recepție la terminarea lucrărilor şi întocmesc actele de recepţie;
  • urmăresc soluţionarea obiecţiilor cuprinse în anexele la procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi îndeplinirea recomandărilor comisiei de recepţie;
  • predau către investitor actele de recepţie şi cartea tehnică a construcţiei după efectuarea recepţiei finale.

ALTE SERVICII

PROIECTARE

Oferim servicii de înaltă calitate în proiectarea unei game variate de construcții atât civile cât și industriale. Utilizăm cea mai modernă tehnică de proiectare CAD și 3D în elaborarea unor soluții structurale optime pentru a satisface cerințele și așteptările clienților noștri. 

EXPERTIZA TEHNICA 

Cu o experiență de peste 15 ani echipa noastră împreună cu colaboratori Experți tehnici atestați oferă servicii complete de expertizare tehnică  pentru o gamă largă de construcții și pentru toate domeniile și subdomeniile specifice. 

RTE

Oferim servicii de coordonare tehnică a lucrărilor de construcții prin intermediul inginerilor noștri atestați ca Responsabili Tehnici cu Execuția . 

EXECUȚIE

Prin intermediul colaboratorilor noștri cu o vastă experiență, executăm o gama largă de construcții civile și industriale. 

CONSULTANȚĂ ÎN INVESTIȚII IMOBILIARE 

Echipa noastră oferă soluții pentru diversele aspecte tehnice și juridice atunci când doriți sa achiziționați un teren sau un imobil existent.  

SERVICII DE CALITATE

Compania Gado Cons Construct a fost înființată in anul 2006, având ca principal domeniu de activitate consultanță și asistență tehnică în construcții, oferind servicii de dirigenție de șantier și responsabil tehnic cu execuția.

De-a lungul timpului, am oferit consultanță specializată la solicitările clienților, in vederea realizării a numeroase investiții în București și in țară.  

CERE O OFERTA

pentru o oferta personalizata completeaza formularul pentru a intra in contact cu noi.

[contact-form-7 id="131" title="Contact Page Form"]

PROGRAM

9:00 – 18:00

PROGRAM

9:00 – 18:00

DIRIGENȚIE DE ȘANTIER

Oferim servicii de dirigenție de șantier pentru diverse clădiri, precum case, blocuri sau alte tipuri de lucrări.  

INFORMATII DESPRE DIRIGENȚIE DE ȘANTIER 

Investitorul unei lucrări are obligația legală conform legii 10/1995 să angajeze un dirigente de șantier care să asigure verificarea execuției corecte a lucrărilor de construcții.

Astel, specialistul diriginte de șantier (autorizat de către Inspectoratul de Stat în Construcții) este reprezentantul beneficiarului și asigură acestuia buna desfășurare a investiției cantitativ ș calitativ, atestând conform legii respectarea normelor și normativelor specifice și a legilor în vigoare, prin contra-semnarea Proceselor Verbale de Lucrări Ascunse, a Proceselor Verbale de Recepție Calitativă, a Proceselor Verbale de Faze Determinante

Indiferent de tipul lucrării, realizarea unei construcții noi, consolidarea unei construcții existente, renovare etc. obligativitatea angajării unui dirigiente de șantier este valabilă.

Articolul 30 din Legea 10/1995, stipulează că alături de ceilalți factori implicați, dirigentele de șantier răspunde  potrivit obligațiilor ce-i revin pentru viciile ascunse ale construcției, ivite într-un interval de 10 ani de la recepția lucrării, precum și după împlinirea acestui termen, pe toată durata de existență a construcției, pentru viciile structurii de rezistență rezultate din nerespectarea normelor de proiectare și de execuție la data realizării ei.

Obligatile si raspunderile dirigintelui de șantier

1.În perioada de pregătire a investiției

  • verifică existența autorizației de construire, precum și îndeplinirea condițiilor legale cu privire la încadrarea în termenul de valabilitate
  • verifică concordanța dintre prevederile autorizației de construire, certificatului de urbanism, avizelor, acordurilor și ale proiectului
  • studiază proiectul, caietele de sarcini, tehnologiile și procedurile prevăzute pentru realizarea construcțiilor;
  • verifică existența tuturor pieselor scrise și desenate din proiect, inclusiv existența studiilor solicitate prin certificatul de urbanism sau prin avize și concordanța dintre prevederile acestora;
  • verifică existența expertizei tehnice în cazul lucrărilor de intervenții asupra construcțiilor;
  • verifică respectarea reglementărilor cu privire la verificarea proiectelor de către verificatori de proiecte atestați și însușirea acestora de către expertul tehnic atestat, acolo unde este cazul;
  • verifică dacă este precizată în proiect categoria de importanță a construcției;
  • verifică existența în proiect a programelor de faze determinante; 02/04/2012 – punctul a fost modificat prin Ordin 277/2012
  • verifică existența proiectului sau a procedurilor de urmărire specială a comportării în exploatare a construcțiilor, dacă aceasta va fi instituită;
  • preiau amplasamentul și reperele de nivelment și le predau executantului, libere de orice sarcină;
  • participă, împreună cu proiectantul și cu executantul, la trasarea generală a construcției și la stabilirea bornelor de reper;
  • predau către executant terenul rezervat pentru organizarea de șantier;
  • verifică existenţa „Planului calităţii” şi a procedurilor/instrucţiunilor tehnice pentru lucrarea respectivă;
  • verifică existenţa anunţului de începere a lucrărilor la emitentul autorizaţiei şi la I.S.C.;

02/04/2012 – punctul a fost modificat prin Ordin 277/2012 15. verifică existenţa panoului de identificare a investiţiei, dacă acesta corespunde prevederilor legale şi dacă este amplasat la loc vizibil;

2. În perioada execuției lucrărilor

  • urmăresc realizarea construcției în conformitate cu prevederile autorizației de construire, ale proiectelor, caietelor de sarcini şi ale reglementărilor tehnice în vigoare;
  • verifică existența documentelor de certificare a calităţii produselor pentru construcţii, respectiv corespondenţa calităţii acestora cu prevederile cuprinse în proiecte;
  • interzic utilizarea produselor pentru construcţii fără certificate de conformitate, declaraţii de conformitate sau agrement tehnic;
  • interzic utilizarea de procedee şi echipamente noi, neagrementate tehnic sau cu agremente tehnice la care avizul tehnic a expirat;
  • verifică respectarea tehnologiilor de execuţie, aplicarea corectă a acestora în vederea asigurării nivelului calitativ prevăzut în documentaţia tehnică şi în reglementările tehnice;
  • verifică respectarea „Planului calităţii”, a procedurilor şi instrucţiunilor tehnice pentru lucrarea respectivă; 
  • interzic executarea de lucrări de către personal necalificat;
  • participă la verificarea lucrărilor ajunse în faze determinante;
  • efectuează verificările prevăzute în reglementările tehnice, semnează şi ştampilează documentele întocmite ca urmare a verificărilor, respectiv procese-verbale în faze determinante, procese-verbale de recepţie calitativă a lucrărilor ce devin ascunse etc.;
  • asistă la prelevarea de probe de la locul de punere în operă;
  • transmit către proiectant, prin intermediul investitorului, sesizările proprii sau ale participanţilor la realizarea construcţiei privind neconformităţile constatate pe parcursul execuţiei;
  • informează operativ investitorul privind deficienţele calitative constatate, în vederea dispunerii de măsuri şi, după caz, propun oprirea lucrărilor;
  • urmăresc respectarea de către executant a dispoziţiilor şi/sau a măsurilor dispuse de proiectant/de organele abilitate; 
  • verifică, în calitate de reprezentant al beneficiarului, respectarea prevederilor legale în cazul schimbării soluţiilor tehnice pe parcursul execuţiei lucrărilor;
  • anunţă I.S.C. privind oprirea/sistarea executării lucrărilor de către investitor/beneficiar pentru o perioadă mai mare de timp, exceptând perioada de timp friguros, şi verifică punerea în siguranţă a construcţiei, conform proiectului; 02/04/2012 – punctul a fost modificat prin Ordin 277/2012
  • anunţă I.S.C. privind reluarea lucrărilor la investiţiile la care a fost oprită/sistată executarea lucrărilor de către investitor/beneficiar pentru o perioadă mai mare de timp, exceptând perioada de timp friguros; 02/04/2012 – punctul a fost modificat prin Ordin 277/2012
  • preiau documentele de la constructor şi proiectant şi completează cartea tehnică a construcţiei cu toate documentele prevăzute de reglementările legale;
  • urmăresc dezafectarea lucrărilor de organizare de şantier şi predau terenul deţinătorului acestuia.

3. La recepția lucrărilor:

  • asigură secretariatul comisiei de recepție la terminarea lucrărilor şi întocmesc actele de recepţie;
  • urmăresc soluţionarea obiecţiilor cuprinse în anexele la procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi îndeplinirea recomandărilor comisiei de recepţie;
  • predau către investitor actele de recepţie şi cartea tehnică a construcţiei după efectuarea recepţiei finale.

ALTE SERVICII

PROIECTARE

Oferim servicii de înaltă calitate în proiectarea unei game variate de construcții atât civile cât și industriale. Utilizăm cea mai modernă tehnică de proiectare CAD și 3D în elaborarea unor soluții structurale optime pentru a satisface cerințele și așteptările clienților noștri. 

EXPERTIZA TEHNICA 

Cu o experiență de peste 15 ani echipa noastră împreună cu colaboratori Experți tehnici atestați oferă servicii complete de expertizare tehnică  pentru o gamă largă de construcții și pentru toate domeniile și subdomeniile specifice. 

RTE

Oferim servicii de coordonare tehnică a lucrărilor de construcții prin intermediul inginerilor noștri atestați ca Responsabili Tehnici cu Execuția . 

EXECUȚIE

Prin intermediul colaboratorilor noștri cu o vastă experiență, executăm o gama largă de construcții civile și industriale. 

CONSULTANȚĂ ÎN INVESTIȚII IMOBILIARE 

Echipa noastră oferă soluții pentru diversele aspecte tehnice și juridice atunci când doriți sa achiziționați un teren sau un imobil existent.  

SERVICII DE CALITATE

Compania Gado Cons Construct a fost înființată in anul 2006, având ca principal domeniu de activitate consultanță și asistență tehnică în construcții, oferind servicii de dirigenție de șantier și responsabil tehnic cu execuția.

De-a lungul timpului, am oferit consultanță specializată la solicitările clienților, in vederea realizării a numeroase investiții în București și in țară.  

CERE O OFERTA

pentru o oferta personalizata completeaza formularul pentru a intra in contact cu noi.

[contact-form-7 id="131" title="Contact Page Form"]

PROGRAM

9:00 – 18:00

PROGRAM

9:00 – 18:00